söndag 22 juli 2007

(Bild från Gran Canaria 2005)
Igår var jag och Maria på en riktig "Skånetur". Vi började nere i Trelleborg, där vi besökte "Agdas inredningsbutik.. Mysig butik som låg längs med vägen mot Ystad. Efter det blev det "Ting ute och inne" - var en mer stilren och fin butik, men med mängder av fina saker. Därefter åkte vi till "Fridas gård", denna butik har jag hört mycket om och den var verkligen jättemysig. Jag skulle kunna ha köpt hur mycket som helst... Sen blev det lunch på Tirups örtagård. Hade inte vädret varit så dåligt så hade det blivit lunch ute - men det gick lika bra att sitta inomhus. Detta är ett ställe som jag verkligen kan rekomendera. Här finns ett café, en liten mysig butik och en handelsträdgård! Kanon! Efter lunchen var vi nog egentligen ganska trötta - men ett besök på Nova orkade vi trots allt med. Här blev det shopping och sen lite glass... Igår kväll var vi jättetrötta så det blev lite grill hemma i trädgården och sen blev det soffan!!

1 kommentar:

Birgittas minnen sa...

Kul med lite tips från Österlen, jag ska själv åka dit ner nu till lördag och vara där en vecka, vi har hyrt en stuga utanför Simrishamn. Fridas gård var ligger den, har du flera tips på loppis och second hand så tar jag emot dessa med glädje. Kram